Januari in Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patricia Kupers - WaarBenJij.nu Januari in Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patricia Kupers - WaarBenJij.nu

Januari in Australië

Door: Patricia Kupers

Blijf op de hoogte en volg Patricia

28 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Heee lieve lezers,


Daar ben ik weer een keer met een nieuw reisverslag. Werd ook echt tijd hè! :)

Januari was een super leuke maand! Heb echt veel verschillende dingen gedaan en gezien. Aan het begin van de maand waren mijn ouders nog hier. Op 1 januari zijn we toen begonnen aan onze reis richting Brisbane. We hebben een hele fijne en leuke tijd gehad en we hebben ontzettend veel gezien. Foto's staan inmiddels al op Facebook hiervan :D

Ik ben trouwens een beetje verliefd geworden op Brisbane dus ik kan niet wachten om er weer te zijn. Over ongeveer 1,5 á 2 weken zullen Fenne en ik in de buurt van Brisbane zijn als we met onze camper onderweg zijn van Sydney naar Cairns ( Eastcoast ). Super leuk en mega veel zin in!

Op 6 januari zijn mijn ouders weer naar Nederland gevlogen en kon ik langzaam ook al beginnen mijn spullen in te pakken voor mijn reis naar Melbourne. Op 11 januari kwam ik in Melbourne aan en heb ik een aantal nachten in een YHA Hostel geslapen. Heel mooi en verzorgd + een gezellig dakterras waar 's avonds veel mensen naartoe gingen om een lekker biertje te drinken. Ik dus ook :) Tijdens mijn verblijf in Melbourne was het maar 1 dag lekker weer, dus meteen naar St.Kilda Beach. Stelt niet zoveel voor.. Klein maar fijn zullen we maar zeggen. Verder heb ik vooral door de stad heen gelopen en ben ik samen met Lea naar Botanic Gardens geweest etc. ( Lea is een meid waarmee ik in Sydney heb samengewoond, zij woont nu in Melbourne ).

Op zaterdag ben ik dan met de trein naar Traralgon gereist. De rit duurde ongeveer 2 uur en n kwartier. Heel goed te doen dus! Op het treinstation aangekomen zat ik buiten te wachten op Thijs en Jill.. Terwijl Thijs en Jill op het perron stonden te wachten.. Was een beetje misgegaan dus. Maar oooooh wat was het leuk om ze daar te zien!!! Echt een heel aparte ervaring en ik wist meteen dat het een super leuke tijd zou gaan worden bij hun op de boerderij en dat was het ook! Lekker met de honden spelen, de koeien gaan halen met quad & hond ( vond ik geweldig ) zwemmen in het zwembad van de boer, naar de bioscoop, naar de Irish Pub met andere jongeren die in de buurt ook op boerderijen werkten ( ook Nederlanders erbij natuurlijk :D ) lekkere bankhang avondjes voor de TV, gezellige ontbijtjes en diners, BBQ, bijkletsen met Jill en Thijs. Ik vond het echt zooo leuk op die Farm! Nogmaals bedankt dat ik bij jullie mocht blijven een weekje!

Op vrijdag ben ik dan weer terug gegaan richting Melbourne. Inmiddels ben ik bij Lea. Zij woont in een groot shared house met 8 andere mensen en ik slaap bij haar op de kamer. Gelukkig kon ik bij haar terecht, want een hostel in Melbourne is op dit moment niet te betalen/niet beschikbaar i.v.m. de Australian Open. Gisteren ( Maandag ) was Australia Day, een nationale feestdag die groots gevierd wordt door de Aussies.. We hebben hier een grote BBQ georganiseerd en hebben in de middag Cricket gespeeld.. Op en top Australisch dus en ik heb me goed vermaakt :D De mensen hier zijn ook heel relaxed dus ik zit hier gelukkig weer lekker op mijn plekje. Vanavond ( woensdag ) gaan we dan nog even naar de avondmarkt bij Queen Victoria Markets. Schijnt leuk te zijn met live muziek etc. dus daar ik heb wel zin in! Morgen ga ik naar de Australian Open en vrijdag kunnen we hopelijk nog even naar het strand zodat we weer een beetje kleur krijgen. Melbourne is eigenlijk maar KOUD namelijk!

Zaterdag ga ik dan weer richting centrum en slaap ik alvast in een Hotel waar Fenne vanaf zondag ook slaapt.. Ze komt namelijk komende zondag al aan hier!! YEAHHHHH :D Dan kan onze reis beginnen!! Dinsdag de 3e vliegen we naar Sydney en dan hebben we vanaf volgende week Donderdag de 5e onze camper om naar het noorden te reizen. This will be so AWESOME... Dat is eigenlijk waarvoor ik naar Australië ben gekomen dus ik kan niet wachten. Momenteel ben ik al dik over de helft van mijn 5 maanden dus ik geniet er zoveel mogelijk van. Ik denk namelijk dat de komende 2 maandjes voorbij zullen vliegen en dan ben ik alweer thuis.. Ook heerlijk natuurlijk en ik verlang er ook naar om weer thuis te zijn, maar dit avontuur neem ik voor altijd met me mee dus ik maak er het allerbeste van :D

Ik zet even geen foto's bij dit reisverslag maar ik plaats ze op mijn Facebook i.v.m. traag internet.

Heel veel sterkte met de kou en de sneeuw.. Ik heb met jullie te doen. Zal proberen om de zon mee te nemen als ik weer terug kom :)

Tot snel weer! xxx Patries


  • 28 Januari 2015 - 04:15

    Marij Köhlen:

    Hallo Patricia,
    Heel leuk om weer een reisverslag te lezen, het blijft een groot avontuur.
    Dus ook voor de komende periode met jullie camper een mooie rondreis, geniet er lekker van en we zien uit naar je nieuwe reisverslag.

    Wij zijn inmiddels 2 dagen in Bali en heel blij om Niels weer te zien (en Hesti natuurlijk)
    Het is wel effe wennen van sneeuw naar 30 graden, dan is het best aangenaam als er af en toe een regenbui valt.
    Lieve groet,
    Marij en Mart

  • 28 Januari 2015 - 08:48

    Rinyfelix:

    Hoi Patricia. Wat een mooie ervaring geniet er maar van groetjes Riny en ralph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 6559

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 05 April 2015

Ik ga ( eindelijk ) naar AUSTRALIË!!!

Landen bezocht: