Alweer mijn 3e week in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patricia Kupers - WaarBenJij.nu Alweer mijn 3e week in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patricia Kupers - WaarBenJij.nu

Alweer mijn 3e week in Australië

Door: Patricia Kupers

Blijf op de hoogte en volg Patricia

27 November 2014 | Australië, Sydney

Hey!! Hoe gaat het met jullie?!

Het werd weer eens tijd voor een verhaaltje hier. In de tussentijd heb ik al wat mooie dingen gezien hier in Sydney.. Wat een andere wereld is dit als je van een boerendorp als Buchten komt. Het is hier CONSTANT druk, er loopt van alles wat rond ( vooral veel Aziaten en echte Queen-Homo's die het heeel erg graag lekker overdrijven ). Het maakt werkelijk niks uit om welk tijdstip je naar buiten loopt. Altijd druk. 400 bussen per minuut en ik krijg het voor elkaar om elke keer de verkeerde te pakken om vervolgens ergens uit te stappen ( wederom met een stalen gezicht alsof alles goed gegaan is ) om aansluitend weer een verkeerde bus te pakken. Knap hè! :) Dus, ik loop nu maar overal naartoe.

Afgelopen weekend ben ik met een Duitse meid ( Annelie heet ze, zie ook foto's ) met de Ferry naar Manly Beach gegaan. Wat een mooi en leuk plekje is dat! Lekker relaxed tegenover de drukte hier en ook een mooi groot strand. Ga ik zeker nog een keer terug! Maar, Sydney is zó groot dat je eigenlijk niet twee keer hetzelfde wil bekijken. We zullen zien..

Ik ben welgeteld 1 keer even op stap geweest. Was graag wat vaker gegaan, maar het is me hier te duur. Ik vind het zonde van mijn geld en laat het stappen dus voorlopig even links liggen. ( Ik wacht wel tot Fenne er is, we kunnen goed stappen samen :D ) Niet stappen is overigens ook eens fijn voor de gezondheid. Lees: geen katers. Hoe fijn! Wel gewoon hier en daar wat op een terrasje gezeten 's avonds en een lekker biertje gedronken. Het is dus niet zo dat ik niks doe he!

Zaterdags is hier altijd gratis vuurwerk gedurende de zomermaanden. Daar ben ik dus uiteraard even gaan kijken afgelopen weekend. Was gezellig en leuk. Beetje vreemd dat het vuurwerk gepaard ging met kerstliedjes van o.a. Wham, Kylie Minogue en de gouwe ouwe Jingle Bells. Het voelt zo raar, 't is November, 't is warm, Sinterklaas is nog niet het land uit.. en die gekke Ozzies zijn al in de Kerstsfeer ( al 3 weken trouwens ). Maar goed, toch leuk dat ze dit organiseren en rondom Darling Harbour zijn er overal shows van dansers en muzikanten die er echt wat van kunnen. Heel leuk om te zien allemaal.

Zondag dan maar met mijn boek afgereisd naar Shark Beach. Een van de Harbour Beaches van Sydney. Dat houdt in dat deze stranden binnen de 'haven' liggen en dus niet aan de open zee.. Dus, geen golven. Heerlijk om eens even gewoon lekker een rondje te kunnen zwemmen zonder die eeuwige golven de hele tijd. Lekker op het strand gelegen, maar toen het begon te regenen ben ik toch maar eens vertrokken. Ja, het regent hier dus ook. En veel de afgelopen dagen. Maar vanaf morgen ( vrijdag ) zou het weer warm worden dus dat is fijn.

Even een nieuwtje tussendoor, ik ga morgen solliciteren bij Hard Rock Café Sydney.. Lijkt me nou echt wat voor mij :) ... Reach for the stars, they say ...

Dan ga ik nu nog afsluiten met mijn Celebrity verhalen.. Kwam Angelina Jolie en Brad Pitt tegen in de stad. Samen met 10.000 andere mensen. Er was World Première van haar nieuwe film Unbroken.. Paparazzi en cameraploegen overal. Echt onwerkelijk wat daar allemaal gebeurde. Nou heb ik Brangelina niet écht gezien, want ik werd de hele tijd weggestuurd door security omdat ik op de verkeerde plek stond. Ja, dan heb ik dus geen zin meer. Maar, kheb ze wel bijna gezien. Kijk maar op de foto's.

En de volgende celebrities die ik ook bijna gezien had: AC/DC!!
Dit is een apart verhaal.. We zaten met een paar meiden voor de deur van ons huis wat te drinken. Ineens kwam er een ENORME auto aan. Echt groot, breed, woest.. Net een monstertruck met overal boxen aan de zijkant geïnstalleerd enzo. Als je mij kent, weet je dat ik dit heel vet vind. Maar het werd nóg interessanter toen er ineens op de zijkant heel groot AC/DC stond en achterop ook nog iets heel groots wat met kettingen vastgemaakt was. ( Zie foto ). Ik probeerde naar binnen te kijken maar ik kon de mensen niet goed zien.. Ik dacht, als dit toch de bandleden zijn, dan word ik gek. Gelukkig stopte de auto voor onze deur ( er ligt een Sony opnamestudio recht langs ons huis ) en stapten de mannen uit. Van een afstandje durfde ik te zweren dat ik Angus zag. Dus ik rende er naartoe om een Angus selfie te maken, maar bleek een meid te zijn die zich graag hetzelfde kleedt als Angus.. Balen dus. Bleek het promotieteam van AC/DC te zijn die de nieuwe CD kwamen promoten in Sydney. Maar toch heeel tof om te zien!

Nou, komend weekend ga ik in de ochtenden solliciteren en in de middagen vooral zwemmen denk ik.. En ook nog even gezellig naar de markt.

Pff, ik denk dat jullie nu wel even genoeg hebben gelezen dus ik laat jullie met rust.. Veel plezier met Sinterklaas en de Kerst-stress-cadeautjes-kopen-tijd.. :D Geniet van de prachtige tijd en ga wandelen 's avonds om lekker bij mensen naar binnen te kijken naar hun kerstboom enzo.. Mijn lievelingsbezigheid, moet ik helaas missen dit jaar :( Maar goed, krijg er veel moois voor terug!!

Alvast een fijn weekend voor iedereen!

Oh, en nog 1 maandje, dan zijn mijn ouders hier. Hoe leuk!

Veel liefs van Patries









  • 27 November 2014 - 13:37

    Fenne:

    Leuk om te lezen wat je meemaakt daar kiddo! Succes met je sollicitaties (HardRockCafé, niceee) en GENIET :D xxxx

  • 27 November 2014 - 21:20

    Marlies:

    ACDC Cool!!!!!Wat leuk meid heel veel plezier daar Xxx

  • 28 November 2014 - 04:40

    Jill F:

    Hahahha hilarisch, dat met die bussen en acdc :D zie t al helemaal voor me!! Is er geen concert ofzo hier in de buurt waar we heen kunnen? See you and have fun!

  • 28 November 2014 - 22:56

    Piroschka:

    Hey Liebs,was hesch doch wieder en tolle Bricht gschriebe! Kompliment! Wie e spannends Buech, wo me nöd kan stoppe mit lese! Ich freu mi scho uf Teil 4! Viel Spass wieter und bis bald! Grüessli vom Buredorf Buchte und Küssli vo uns. Mami und Papi

  • 03 December 2014 - 16:30

    Linda Van Bakel:

    Alweer een leuk verhaal. Je hebt het er maar druk mee. En dan allemaal celebrities zien of ze 'bijna' zien, hahaha. En dat je de verkeerde bus pakt en dan vervolgens nog eens. Hahaha je bent me dr eentje. Maar je bent er wel en je doet het wel maar mooi! En die baan, ach nog even volhouden en dan komt ie vanzelf naar je toe toe wandelen! Geen idee nog of ik ook naar je toe kom. Heb genoeg aan mn hoofd om daar even niet mee bezig te zijn, maar wie weet ;) Geniet er nog van en viel Spass met alles! x

  • 07 December 2014 - 11:00

    Ernst:

    Hoi Patries, wat schrijf je toch leuk! bloggen, meid, bloggen en dan daarmee geld verdienen?!?
    Hoop dat je inmiddels werk hebt dat het je goed past en leuk is! Ik ga je kerstgevoelens nog meer aanwakkeren met foto's van kerstsfeer hier! geniet vooral lekker van je tijd daar! Voor je het weet heb je een baan, een huis, kinderen ( jaaaaa, ik wil opa worden ;-)) en alle verantwoordelijkheden die daarbij horen dus enjoy! Heel veel liefs van Marc en mij, Ernst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 6554

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 05 April 2015

Ik ga ( eindelijk ) naar AUSTRALIË!!!

Landen bezocht: