Eerste weekje in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patricia Kupers - WaarBenJij.nu Eerste weekje in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patricia Kupers - WaarBenJij.nu

Eerste weekje in Australië

Blijf op de hoogte en volg Patricia

11 November 2014 | Australië, Sydney

Heeey allemaal.

Daar ben ik dan voor de eerste keer met een reisverslagje. Inmiddels ben ik alweer een paar dagen hier en ik moet zeggen, het is hier prachtig.

Om te beginnen, de reis was LANG.. wat een tering eind zeg om aan de andere kant van de wereld te komen :D

Het afscheid op Schiphol viel me zwaar. Dat komt mede doordat mijn moeder ook altijd om alles moet huilen, dus toen brak mijn hartje. En natuurlijk ook mijn vader die allemaal lieve dingen zei, mijn zus die het liefste mee was gegaan met me en mijn lieve vriendje die ik een aantal maanden niet meer zou kunnen knuffelen. Huilen dus... ( zie foto's :P ) Maar goed, toch maar vertrokken.

Via Hongkong kwam ik aan in Sydney op vrijdagavond rond 21.00 uur lokale tijd. Het eerste dat ik zag toen ik uit het vliegveld kwam lopen was een enorme kerstboom. Aangezien ik kerstmis geweldig vind, vond ik dit ook heel mooi. Daarna meteen de trein gepakt richting mijn hostel, dit is allemaal echt prima geregeld hier. Geen vertragingen, goede verbindingen en vooral veel treinen die constant rijden ( elke 6 minuten kun je richting centrum Sydney ). NS, misschien een keertje naar Australië om te kijken hoe zij dit doen hier?!!!

Ik moest nog een stukje lopen toen ik aankwam met de bus en natuurlijk was het pikkedonker en was er niemand meer op straat. Iedereen was al op stap gegaan inmiddels en er was dus geen hond te bekennen. Met mijn koffertje door de donkere straten van Bondi Junction, steile wegen omhoog.. vermoeiend hoor. Maar ik heb het toch gevonden.

Lekker geslapen in het hostel en de volgende dag werd ik verrast door het uitzicht van het dakterras en de hele omgeving. WAUW!! Op de foto's kunnen jullie het zien. Zaterdag meteen een wandeling gemaakt van 7 km langs de stranden van Bondi Beach tot Cogee Beach. Natuurlijk weer eens op mijn teenslippers, dus blaren! ( Hier zal mijn zus wel om moeten lachen :D ) 's avonds nog wat biertjes gedronken met de Nederlandse Veerle die ik hier heb ontmoet.

Zondag verhuisde ik alweer naar een ander hostel, nóg dichter bij Bondi Beach, 2 minuten lopen! Maar ik ben niet zo een fan van dit hostel dus ik vertrek as donderdag weer terug naar het eerste hostel.

Maandag ben ik begonnen aan mijn eerste stagedag bij het bedrijf Internships Down Under. Erg leuk! Dit zal ik 3 dagen in de week blijven doen tot 19 december. Op het moment ben ik nog hard op zoek naar een baantje voor naast mijn stage, want het is nogal DUUR hier. ( Boter, 6 euro bijvoorbeeld ). Hopelijk kan ik gauw aan de bak dus. Als ik een baantje heb dan wil ik daar blijven werken tot aan de kerstmis. Wánt, op 25 december komen mijn ouders me bezoeken!! Ik zal dan met hun in de eerste week van Januari naar Brisbane reizen, gezellig met een camper. 7 Januari vertrekken zij dan weer en ga ik door naar Melbourne om een vriendin van me op te zoeken. Hoe en wat, dat weet ik nu nog niet.

Ik zal dan in die omgeving blijven tot eind januari want als het goed is komt mijn lieve vriendinnetje Fenne dan aan op het vliegveld van Melbourne om een maandje met mij mee te reizen!! WHOEHOE!!!

We zullen dan samen met een camper naar Cairns rijden. Zij zal dan weer eind februari moeten vertrekken, maar ik blijf nog ff want ik wil graag nog naar Alice Springs. Waarschijnlijk vlieg ik dan vanuit Darwin terug naar Sydney om langzaam ook weer richting Nederland te vertrekken. Hoe geweldig zijn mijn plannen??!!

Oh, en Fenne. Ik vind het geweldig leuk dat je komt!!

Bekijk nog even de foto's. Ik ga nu richting het centrum om wat dingetjes te regelen en natuurlijk een baan te zoeken.

Tot de volgende keer!

Liefs, Patricia

  • 11 November 2014 - 03:29

    Jill F:

    Hey patries

    Cool verhaal.
    Wij willen ook nog naar Alice Springs, misschien kunnen we samen ryden, we got a car ;)
    See you soon mate, veel plezier!

    Oja koeien melken verdient ook heel goed, misschien moet je je maar laten omscholen!

  • 11 November 2014 - 06:06

    Patricia Kupers:

    Heeee Jillie en Thijsie! :)

    Haha ja zal ik dan maar koeien gaan melken? :D

    Kon ik t maar, had k tenminste werk gehad. Maar ben nu rond aan t lopen door een mall en gewoon overal aan t vragen voor werk. Hahah, ben zelfs bij een juwelier geweest :p

    Maar kga zometeen nog online ff verder kijken op t gemakje. Komt denk k wel goed. He maar alice springs samen dat zou tof zijn!!! Maar we blijven toch wel contact houden dus kunnen we dat afspreken als we weer iets verder zijn. Want k ben nog geen week hier en heb mijn plannen al 3 keer omgegooid hihi.

    See ya soon mate! Xxx

  • 11 November 2014 - 06:44

    Jacqueline Verkuylen:

    leuk patries zeker dat je ouders komen wel ver weg he hoor je nog groetjes


  • 11 November 2014 - 09:32

    Marij Köhlen:

    Hallo Patricia,
    Zo te lezen is de eerste indruk heel positief, lekker warm weer en boordevol plannen.
    Succes met je stage en niet teveel boter eten!!
    Lieve groet, Marij

  • 11 November 2014 - 09:43

    Patricia :

    Hii Marij,

    Ja. Alles gaat inmiddels goed. Zeg, maar ik heb jou en Mart al een aantal berichtjes gestuurd via whatsapp, maar ik zie staan dat jij al sinds 3 november niet meer online bent geweest en sat je mijn berichten dus niet onvangt. Kan dat? Of heb je misschien een nieuw nummer?

    Hoe dan ook, t begin hier was een beetje lastig, maar ik begin nu wel mijn weg te vinden. Gelukkig !

    Momenteel leef ik helaas vooral op brood en water haha. En brood zonder boter vind ik toch maar saai ;)

    Alles goed met jullie hoop ik!

    Xxx Patricia

  • 11 November 2014 - 11:03

    Sonny:

    Echt super sjiek!!
    Plaats maar genoeg foto's , dan weet ik of het voor mij Australië of Canada wordt :)

    Xx sonny

  • 11 November 2014 - 11:30

    Linda Van Bakel:

    Leuk verhaal meid!
    Misschien moet je niet zoveel meer plannen en na dat je ouders weg zijn het gewoon laten gebeuren, hahaha.
    Nog steeds denk ik er over om ook te komen, maar wie weet, we zullen zien!

    Geniet ervan!

    xxLienda

  • 11 November 2014 - 12:04

    Patricia:

    Doe ik Sonny!! :D Is allebei te gek natuurlijk, maar als ik je kan helpen een keuze te maken doe ik dat uiteraard graag!

    Lienda, doe eens gek en kom gewoon :P En je hebt gelijk, nee ik moet inderdaad niet zoveel willen plannen, maar kwil wel een grof plan voor ogen hebben. En dat heb ik nu, dus ik ga per direct stoppen met plannen haha.

    Dankje!Xxx

  • 11 November 2014 - 13:47

    Piroschka Kupers:

    Sali Patricia
    Was en liebe Bricht vo dir! Aber ha ich echt soviel Tränli lo go? Aber jo, ich bi halt so und es tuet au weh, s Töchterli so Allei weg go lo in e anderi Welt. Aber mir freue uns riesig uf unser Wiedersehen im Dezember! Es sieht uf jede Fall guet und schön uus bi Dir. Viel Spass und bis zum nögschte mol. Küssli Mami und Papi

  • 11 November 2014 - 20:38

    Tjienne Dien Zus:

    He wie schon zum lese. Naturlich weiss i scho alles, zum gluck viel kontakt miteinander. Was ich btw super find!
    I bin fro das au weisch wie de camera got. ;) i Will echt so viel moglich mit di mit gniesse. Hihi;).
    Trouwens einfach bliebe wieter laufe mit de slippers. Es gwont sich. Ich han au eigentlich fascht die ganze reis oef slippers oder wandelschu gloffe. Es ischt herlich wen dra gwunt bisch.

    Also viel erfolg und forallem spass und bis schnell. Han die meeeeeeeega super duper fest gern. Kusslie die schwesterlie

  • 11 November 2014 - 23:21

    Miriam Gruijthuijsen:

    Patricia wat omschrijf je alles leuk.
    Stoer van jou om deze reis te maken.
    Veel plezier "oud" studentje van mij, geniet ervan.

  • 12 November 2014 - 12:24

    Will:

    Hey Patries, leuk om dat allemaal te lezen. Wacht met spanning op het vervolg. Straks loop je als een echte Aboriginal op je blote voeten rond, hihi. Heerlijk dat je de kans hebt en neemt om dit avontuur te beleven. Groetjes, Will, Mariëlle en Kids

  • 27 November 2014 - 00:10

    Piroschka Kupers:

    Sali Liebs.
    Goots dir guet? Und wie isches abglaufe im Hardrock Café? Mir könne fascht nümme abwarte, zu dir zu koo! Bald de Koffer packe und ab no Schipol zum Flugplatz! Mir freue uns riesig druf! No e paar Nächtli und mir sehn dich wieder! Juhuuuu.....!!!
    Bis bald ! Hönd di lieb. Mami und Papi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 6550

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 05 April 2015

Ik ga ( eindelijk ) naar AUSTRALIË!!!

Landen bezocht: